Fysio Trainingscentrum Weesp

Groepstraining

Groepstraining

Bij Fysio Trainingscentrum Weesp stimuleren we onze klanten om in een groep te gaan trainen. In een groep werkt u samen aan uw gezondheid en ontstaat er onderlinge verbintenis waardoor u de trainingen al snel als plezierig gaat ervaren. Uiteraard wordt er pittig getraind, maar er is dus ook veel aandacht voor het sociale motief.

  • Sociaal: samen trainen houdt u vaak veel beter vol dan individueel trainen
  • Gevarieerd: door het uitgebreide aanbod van bijna 60 lessen is er altijd een les die bij u past
  • Kleinschalig: doordat de groepen nooit groot zijn, krijgt u altijd de aandacht die u verdient

Fysiofitness

Op een vaste tijd sporten, begeleid door een vaste trainer. Na de gezamenlijke warming-up gaat iedereen trainen met een persoonlijk trainingsprogramma of wordt er in cirquitvorm getraind.
De training wordt afgesloten met een gezamenlijke cooling-down, met rekoefeningen en een heerlijke ontspanningsoefening.

Pilates

Klassieke les met uitsluitend grondoefeningen om rug-, buik-, en beenspieren op verantwoorde manier te trainen. Deze les wordt zo aangeboden dat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan trainen, en is dus geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde sporters

Yoga

Hatha yoga is de meest bekende vorm van yoga. Tijdens het beoefenen van de asana’s bij hatha Yoga (oefeningen / houdingen) en pranayama’s (ademtechnieken) observeert de cursist met aandacht wat er in het lichaam gebeurt. Zo wordt hij of zij zich gewaar van de eigen beperkingen en mogelijkheden. Door bewust de adem te volgen ervaart u ruimte en leert u hoe u onnodige (spier)spanningen kunt loslaten. Zo leert u kracht te putten uit verborgen bronnen in het lichaam en herstelt het evenwicht. Hatha yoga verbindt het lichaam met de geest en naar gelang van tijd merkt u wat dit ook in het dagelijks leven voor u kan betekenen. Bovenal verbindt hatha yoga de cursist (weer) met zichzelf.

Tabata

Deze energie-leverende work-out wordt uitgevoerd op hoge intensiteit. Elke oefening duurt vier minuten en wordt in deze tijdspanne achtmaal uitgevoerd: 20 seconden werken en 10 seconden rust. Voor een snelle opbouw van kracht en conditie. Daarnaast geweldig voor het verbranden van veel calorieën (15 per minuut!).

Spinning

Spinning is een les op een stationaire fiets. De spinningles is een work-out waar de benen, buik en billen getraind worden, ook komen de rug- en armspieren aan bod. Het resultaat van spinning is zeer snel merkbaar: een betere conditie door hogere zuurstofopname, en gewichtsverlies aan bovenbenen, billen en buik. Omdat er veel verschillende ritmes in een spinningles gebruikt worden en door diverse zittende en staande technieken, ontstaat een positief trainingseffect voor hart en longen. Spinning is voor iedereen, u kunt op uw eigen niveau werken aan een betere conditie.